Η Γ΄ τάξη μαθαίνει στην αυλή του σχολείου

Η διεξαγωγή του τελευταίου μαθήματος της Ιστορίας «Η τέχνη των Μυκηναίων» έγινε  έξω από τη σχολική αίθουσα, στην αυλή του σχολείου .Όλα τα παιδιά πήραν το καρεκλάκι τους ,το βιβλίο τους και κάθισαν κάτω από το μεγάλο δέντρο της αυλής . Οι μαθητές/τριες ενθουσιάστηκαν με την ιδέα και συμμετείχαν ενεργά και με ευχαρίστηση .

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Οι μαθητές/τριες να αλληλοεπιδράσουν  με το φυσικό περιβάλλον και τον πραγματικό χώρο.
  • Να ενισχυθεί η εστίαση των μαθητών με το φυσικό φως, την αλλαγή περιβάλλοντος και την κίνηση.
  • Το διαφορετικό πλαίσιο διδασκαλίας να εμπνεύσει και να ανοίξει νέους δρόμους έκφρασης.
  • Οι μαθητές /τριες να κατανοήσουν ευκολότερα και καλύτερα το διδασκόμενο αντικείμενο.

Παιδαγωγικά αποτελέσματα

  • Αυξήθηκε το ενδιαφέρον των μαθητών για το μάθημα.
  • Βελτιώθηκε  η μαθησιακή απόδοση των παιδιών μέσω της εναλλαγής χώρου και μορφής διδασκαλίας.
  • Εμπλουτίστηκε η εκπαιδευτική εμπειρία με εναλλακτικά μέσα.
  • Υπήρξε γνωστική, συναισθηματική, κοινωνική και σωματική ανάπτυξη των παιδιών.
10
11

Το φωνόμετρο στη Β΄ και στη Γ΄ τάξη

Φέτος στα πλαίσια του προγράμματος ΠροΘεΣυ(Σχολικό Σύστημα Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς)ασχοληθήκαμε με την αξία του σεβασμού, ώστε να δημιουργήσουμε στην τάξη μας ένα θετικό και ασφαλές κλίμα που τα παιδιά θα σέβονται τους συμμαθητές και τους δασκάλους τους, αναγνωρίζοντας και ελέγχοντας τη συμπεριφορά τους. Αρχικά, μιλήσαμε για τον τρόπο που πρέπει να χρησιμοποιούν τη φωνή τους  ,ώστε να έχουμε μια ήρεμη τάξη και να μην ενοχλούμε. Στη συνέχεια, μάθαμε πότε μπορούμε να μιλάμε δυνατά ή να φωνάζουμε. Μετά, για να χρησιμοποιούν τα παιδιά σωστά το επίπεδο της φωνής τους έφτιαξαν  το  δικό τους φωνόμετρο. Τα επίπεδα της φωνής είναι πέντε και στο καθένα δώσαμε ένα χρώμα. Τέλος, όποιο παιδί πετύχαινε τον στόχο, που είχαμε θέσει, έπαιρνε κι ένα αστέρι ως επιβράβευση. Ο νικητής θα μπορούσε να διαλέξει το αγαπημένο του τραγούδι ,για να το ακούσουμε όλοι μαζί στην τάξη.

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να ενισχύσουν τα παιδιά την ικανότητά τους  να παρακολουθούν και να ελέγχουν τη φωνή και τη συμπεριφορά τους.
  •  Να μάθουν να σέβονται τον δάσκαλο και τους συμμαθητές τους μέσω της σωστής διαχείρισης της φωνής.
  • Να αναπτύξουν την έννοια της συλλογικής ευθύνης για ένα ήσυχο και δημιουργικό περιβάλλον.
  • Να ενισχύσουν τη συγκέντρωση, την ηρεμία και την αποτελεσματικής επικοινωνία.
  • Να ασκηθούν στις κοινωνικές δεξιότητες, όπως η υπομονή, η ακρόαση και η συνεργασία.
  • Οι μαθητές/τριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαχείριση της τάξης, νιώθοντας ότι συμβάλλουν θετικά.

Παιδαγωγικά αποτελέσματα

  • Οι μαθητές/τριες εξασκήθηκαν στο πότε και πώς μιλούν, βελτιώνοντας την ποιότητα της επικοινωνίας μέσα στην τάξη.
  •  Έμαθαν να διαχειρίζονται τον τόνο της φωνής τους.
  • Δημιουργήθηκε ένα ήσυχο, σταθερό μαθησιακό περιβάλλον, όπου ενισχύθηκε η προσοχή και η αφοσίωση στο μάθημα.
  • Τα παιδιά έμαθαν να στηρίζουν και βοηθούν το ένα το άλλο να παραμείνουν εντός των αποδεκτών ορίων.
  •  Δημιουργήθηκε ένα κλίμα  ασφάλειας, σταθερότητας και θετικής αλληλεπίδρασης στην τάξη, που λειτούργησαν προστατευτικά για τη μάθηση και την ψυχική υγεία των παιδιών.
7

Μια αγκαλιά από τον παππού και τη γιαγιά

Στα πλαίσια του προγράμματος  ”Δράσεις Ενεργού πολίτη” και με αφορμή την ανάγνωση του βιβλίου «Η γιαγιά τερματοφύλακας» της κ.Σοφίας Μαντούβαλου, λόγω της συμμετοχής μας στον 14ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης  των Εκδόσεων Μεταίχμιο , οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ και Γ΄ τάξης αποφάσισαν να γνωρίσουν καλύτερα τους παππούδες και τις  γιαγιάδες τους και να τους προσκαλέσουν  στον χώρο του σχολείου ,για να συζητήσουν και να διασκεδάσουν όλοι μαζί. Τέλος, αποφασίσαμε να επισκεφθούμε  έναν χώρο της γειτονιάς που φιλοξενεί ηλικιωμένους ,ένα ΚΑΠΗ.

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους για τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους.
  • Να οργανώνουν απλές δραστηριότητες και να τις υλοποιούν με την υποστήριξη εκπαιδευτικών, κατά τη διάρκεια επισκέψεων σε χώρους που συχνάζουν ηλικιωμένα άτομα (ΚΑΠΗ).
  • Να προβληματίζονται για τον ρόλο των επαγγελματιών που εργάζονται σε δομές υποστήριξης ηλικιωμένων.
  • Να αναζητούν τρόπους με τους οποίους μπορούν να υποστηρίξουν και να υποστηριχθούν από παππούδες και γιαγιάδες,
  • Να αναστοχάζονται για τρόπους με τους οποίους μπορούν να περνούν ποιοτικό χρόνο με τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους.

Παιδαγωγικά αποτελέσματα /αναστοχασμός

  • Καλλιεργήθηκε η ενσυναίσθηση, η φροντίδα και ο σεβασμός προς τους ηλικιωμένους.
  • Δημιουργήθηκαν γέφυρες ανάμεσα στις γενιές, με σεβασμό και κατανόηση.
  • Τα παιδιά ανέπτυξαν κοινωνικές δεξιότητες και εκτίμηση για τις εμπειρίες των άλλων.
  • Γνώρισαν στοιχεία από τη ζωή στο παρελθόν και την οικογενειακή ιστορία.
  • Βελτίωσαν την ακρόαση και την προφορική τους έκφραση μέσα από τις αφηγήσεις των παππούδων και των γιαγιάδων τους.

14ος Μαραθώνιος Ανάγνωσης

Φέτος , η Γ΄ τάξη συμμετείχε στον 14ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης των Εκδόσεων  Μεταίχμιο με τίτλο «Η οικογένεια». Διαβάσαμε τα βιβλία «Η ΓΙΑΓΙΑ ΤΕΡΜΑΤΟΦΥΛΑΚΑΣ» της Σοφίας Μαντουβάλου,«Η Ανεμώ και το Σπασικλάκι» της Μαριλίζας Χατζημποντόζη και «Ο μικρός μου εξωγήινος» της Κατερίνας Σέρβη που μας έκαναν να συνειδητοποιήσουμε πως όταν υπάρχει αγάπη σε μια οικογένεια ,όλα τα εμπόδια  μπορούν να ξεπεραστούν. Στη συνέχεια, κάθε παιδί συμπλήρωσε τρία ερωτηματολόγιο με  σχετικές ερωτήσεις ,ένα για κάθε βιβλίο, και τα ταχυδρομήσαμε στον εκδοτικό οίκο. Καλή μας επιτυχία!!!

 Οι παιδαγωγικοί  στόχοι  της  συμμετοχής μας στον παραπάνω διαγωνισμό ανάγνωσης ήταν:

  • Να αγαπήσουν τα παιδιά το διάβασμα
  • Nα αναπτύξουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες
  • Να καλλιεργήσουν την κριτική και δημιουργική τους σκέψη
  • Να κατανόησουν διαφορετικούς τρόπους ζωής, συναισθημάτων και καταστάσεων

Ολοκληρώνοντας τη δράση   :

  • Οι μαθητές/τριες βελτίωσαν την αναγνωστική τους ικανότητα και ευχέρεια.
  • Έγιναν πιο αυτόνομοι αναγνώστες και εξέφρασαν προσωπικές απόψεις για το περιεχόμενο.
  • Απέκτησαν πιο πλούσιο λεξιλόγιο, βελτίωσαν τη σύνταξη και την ορθογραφία.
  • Ταυτίστηκαν με χαρακτήρες και ιστορίες και μπήκαν στη θέση των άλλων -ενσυναίσθηση.
  • Ενίσχυσαν τη κοινωνικότητά τους μέσω συνεργατικών δραστηριοτήτων.

Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας

Με αφορμή την υλοποίηση του προγράμματος Αγωγής Υγείας, την Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2025, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο σχολείο μας από εξειδικευμένο προσωπικό του Κέντρου Υγείας Κρύας Βρύσης. Η δράση αυτή έλαβε χώρα στο πλαίσιο της συνεργασίας μεταξύ των Υπουργείων Υγείας και Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Συγκεκριμένα,  οδοντίατρος και επισκέπτρια υγείας του Κέντρου Υγείας Κρύας Βρύσης παρείχαν ενημέρωση στους μαθητές και τις μαθήτριες των τάξεων Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ σχετικά με τη σημασία της σωστής υγιεινής και φροντίδας των δοντιών.

Η εν λόγω πρωτοβουλία συνέβαλε στην ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα πρόληψης και προαγωγής της στοματικής υγείας.

Κατασκευή για τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών-Γ΄ Τάξη

Οι Τρεις Ιεράρχες, o Άγιος Βασίλειος, ο Γρηγόριος ο Θεολόγος και ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, είναι ιδιαίτερα σημαντικοί στον χώρο της Χριστιανικής παράδοσης  και θεωρούνται προστάτες των γραμμάτων και της μάθησης. Κάθε χρόνο η εκκλησία γιορτάζει τη μνήμη  τους στις 30 Ιανουαρίου. Αυτή ,λοιπόν, τη μέρα γιορτάζουν οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και το σχολείο γι’ αυτό κι  εμείς φτιάξαμε μια εύκολη κατασκευή για να τους τιμήσουμε.

20250129 122129
20250129 122131
20250129 122149
20250129 124338
20250129 125524
20250129 125606

Γράμμα στον Αϊ – Βασίλη

Σήμερα οι μαθητές και οι μαθήτριες της Τρίτης Τάξης, έγραψαν το γράμμα τους στον Αϊ- Βασίλη. Κάθε παιδί συμπλήρωσε τα προσωπικά του στοιχεία (όνομα, ηλικία ,τάξη) και έγραψε το δώρο που επιθυμούσε για το ίδιο και για όλα τα παιδιά του κόσμου. Τα περισσότερα  παιδιά ευχήθηκαν για το 2025 υγεία, αγάπη, ειρήνη και τύχη. Στη συνέχεια έβαλαν το γράμμα τους σ’ έναν φάκελο και στόλισαν το δέντρο της τάξης μας.

20241219 105443
20241219 111116
20241219 111553
20241219 111543
20241219 112847

Η κινητή μάθηση και ο Ηρακλής

Στην Ιστορία της Γ τάξης , τελειώνοντας τη δεύτερη  ενότητα «Ο   Ηρακλής», κάναμε επανάληψη με παιγνιώδη τρόπο αξιοποιώντας την κινητή μάθηση . Η κινητή μάθηση (mobile learning) μπορεί να είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για να βοηθήσει τα παιδιά του δημοτικού να κάνουν επανάληψη, ειδικά σε μαθήματα όπως η Ιστορία, με τρόπους που είναι διασκεδαστικοί.

 Στην εκπαιδευτική πλατφόρμα της eme  είχα  ετοιμάσει ένα παιχνίδι πολλαπλής επιλογής που κάλυπτε την ύλη της συγκεκριμένης ενότητας . Χρησιμοποιώντας   τα τρία  τάμπλετ του σχολείου τα παιδιά χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και  συνδέθηκαν στον λογαριασμό μου. Κάθε ομάδα,  με συνεργατικό τρόπο, απάντησε στις ερωτήσεις του  εκπαιδευτικού παιχνιδιού . Η δράση τους άρεσε πολύ καθώς προήγαγε  τη συνεργατική μάθηση και την ομαδικότητα.

Η χρήση της κινητής μάθησης λοιπόν συνδυάζει τη δύναμη της τεχνολογίας με τη φυσική περιέργεια των παιδιών και κάνει  την Ιστορία ζωντανή, προσιτή και ενδιαφέρουσα.

20241111 105358
20241111 105447
τα αποτελέσματα της 1ης ομάδας
20241111 105513
τα αποτελέσματα της 2ης ομάδας
20241111 105633
τα αποτελέσματα της 3ης ομάδας

Τα “ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ” στην Τρίτη Τάξη

Στα πλαίσια του προγράμματος ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ «φιλοξενήσαμε» στην τάξη μας ,βιβλία με θέμα τη φιλία. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ξεφυλλίσουν και να διαβάσουν κάποια απ’ αυτά, ταξιδεύοντας στον μαγικό τους κόσμο. Επίσης, διαβάσαμε όλοι μαζί το βιβλίο «Ένας για όλους και όλοι για έναν» και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι όταν συνεργαζόμαστε και δουλεύουμε ομαδικά μπορούμε να πετύχουμε τους στόχους μας.

20241121 115308
20241121 115854
20241121 115645

13ος Μαραθώνιος Ανάγνωσης -ΣΤ΄ Τάξη

Φέτος η έκτη τάξη συμμετείχε στον 13ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης των Εκδόσεων  Μεταίχμιο ,με τίτλο «Η ζωή στο σχολείο». Αρχικά διαβάσαμε τα βιβλία «Τα χρώματα των παιδιών» της Αλέκας Τρίπου –Μάνου, «Η Έλλα στο περιθώριο» της Καθ Χάου και «Human Net»της Κατερίνας Ζωντανού. Τα θέματα που διαπραγματεύονταν και ευαισθητοποίησαν τους μαθητές/τριες ήταν :ο ρατσισμός, το bullying,  , η προσφυγιά, η αναπηρία , η αλληλεγγύη ,η συγχώρεση, η δύναμη της θέλησης κ.ά. Στη συνέχεια, κάθε παιδί συμπλήρωσε ένα ερωτηματολόγιο με  σχετικές ερωτήσεις και αφού τα συγκεντρώσαμε τα ταχυδρομήσαμε στον εκδοτικό οίκο. Καλή μας επιτυχία!!!

Μεταίχμιο 1
Τα βιβλία που διαβάσαμε.
Μεταίχμιο 2
Μεταίχμιο 4
Μεταίχμιο 3
Μεταίχμιο 5
Τα ερωτηματολόγιά μας .