Εθελοντισμός 2024-25

Την Τρίτη 10 Ιουνίου 2025 όλα τα παιδιά του Σχολείου μας συμμετείχαν στη δράση με θέμα «Εθελοντισμός-Φιλοζωία-Αδέσποτα», που οργανώθηκε από την κ. Σοφία Παπαδοπούλου, μέλος φιλοζωικής οργάνωσης στον Ν. Θεσσαλονίκης και δασκάλα Μουσικής. Οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολούθησαν την παρουσίαση που περιελάμβανε προβολή video και συμμετείχαν με μεγάλο ενδιαφέρον

Στόχοι της δράσης

  1. Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των παιδιών ώστε:
    • Να καλλιεργηθεί η φιλοζωική συνείδηση στην κοινωνία.
    • Να καταπολεμηθούν προκαταλήψεις και λανθασμένες αντιλήψεις για τα αδέσποτα.
  2. Μείωση του αριθμού των αδέσποτων ζώων
    • Μέσω στειρώσεων, υιοθεσιών και καλύτερης διαχείρισης από τις τοπικές αρχές.
  3. Ανάπτυξη και ενίσχυση του εθελοντισμού ώστε:
    • Να ενεργοποιηθούν περισσότεροι πολίτες σε δράσεις φιλοζωίας.
    • Δημιουργία οργανωμένων ομάδων υποστήριξης.
  4. Υιοθεσίες αδέσποτων
    • Εύρεση μόνιμων, υπεύθυνων σπιτιών για όσο το δυνατόν περισσότερα ζώα.
  5. Συνεργασία με Δήμους και Φορείς
    • Πίεση για την εφαρμογή των νόμων και δημιουργία υποδομών (καταφύγια, κτηνιατρεία).

✅ Προσδοκώμενα αποτελέσματα

  • Αύξηση των υιοθεσιών και μείωση των περιστατικών εγκατάλειψης.
  • Περισσότεροι εθελοντές σε φιλοζωικές οργανώσεις ή ατομικές δράσεις.
  • Καλύτερη ποιότητα ζωής για τα αδέσποτα (στέγη, τροφή, ιατρική περίθαλψη).
  • Βελτίωση της εικόνας των αδέσποτων στην κοινωνία (από φόβο → αποδοχή → αγάπη).
  • Δημιουργία μόνιμων προγραμμάτων στείρωσης και περίθαλψης.
  • Πιέσεις προς την Πολιτεία για αυστηρότερη εφαρμογή των νόμων κατά της κακοποίησης.
  • Μαθητές και νέοι πολίτες με αναπτυγμένη ενσυναίσθηση και φιλοζωική παιδεία.

Μετά την παρουσίαση τα παιδιά δημιούργησαν τις δικές τους αφίσες για τα αδέσποτα…

Ευχαριστούμε την κ. Σοφία Παπαδοπούλου για την ευαισθητοποίηση των αυριανών πολιτών για την Φιλοζωία, τον Εθελοντισμό και τα Αδέσποτα!

Μαραθώνιος Ανάγνωσης 2025- Έπαινοι

Στα πλαίσια της συμμετοχής μας στον 14ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης των εκδόσεων “ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ”, δόθηκαν από τη διευθύντρια του Σχολείου μας κ. Ματίνα Σιαμήτρα οι έπαινοι-αναμνηστικά στα παιδιά των Α, Β, Γ τάξεων, που χειροκροτήθηκαν από όλους τους συμμαθητές τους σε μια μικρή τελετή που έγινε στις 2 Ιουνίου 2025 στον χώρο του Σχολείου μας. 

1748868825849 1

14ος Μαραθώνιος Ανάγνωσης (2024-2025)

Στις 24 Φλεβάρη 2025 μας επισκέφθηκε ο κ. Ξαφάκος, δάσκαλος και συγγραφέας. Μας παρουσίασε μερικά από τα βιβλία του, το περιεχόμενο των οποίων είχε άμεση σχέση με το θέμα του 14ου Μαραθωνίου ανάγνωσης των εκδόσεων ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ,

” Οικογένεια: Εκεί που μπορεί να είσαι ο εαυτός σου”.

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν , χάρηκαν και απόλαυσαν την παρουσίαση!

Γνωστικά αντικείμενα: Γλώσσα, μαθηματικά, ΜΠ, μουσική, ΦΑ, ΘΑ, εικαστικά.

Η φιλαναγνωσία είναι η αγάπη για την ανάγνωση και η προώθησή της έχει θεωρητικές και πρακτικές βάσεις. Ορισμένες βασικές θεωρίες και ερείσματα της φιλαναγνωσίας περιλαμβάνουν:

  1. Ψυχολογικές θεωρίες: Η ανάγνωση συμβάλλει στην ανάπτυξη της φαντασίας, της κριτικής σκέψης και της συναισθηματικής νοημοσύνης.
  2. Παιδαγωγικές προσεγγίσεις: Η φιλαναγνωσία ενισχύει τη γλωσσική ανάπτυξη και την κατανόηση του κόσμου μέσα από τη λογοτεχνία.
  3. Κοινωνιολογικές διαστάσεις: Η ανάγνωση προάγει την κοινωνική συνοχή και την πολιτισμική κατανόηση.
  4. Νευροεπιστημονικές μελέτες: Δείχνουν ότι η ανάγνωση ενεργοποιεί περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με τη μνήμη και τη μάθηση.

Οι στόχοι ενός σχολικού προγράμματος φιλαναγνωσίας περιλαμβάνουν:

  1. Καλλιέργεια της αγάπης για το διάβασμα: Ενίσχυση της σχέσης των μαθητών με το βιβλίο και την ανάγνωση.
  2. Ανάπτυξη κριτικής σκέψης: Βοήθεια στους μαθητές να αναλύουν και να ερμηνεύουν κείμενα.
  3. Ενίσχυση της γλωσσικής έκφρασης: Βελτίωση της γραπτής και προφορικής επικοινωνίας.
  4. Διεύρυνση των γνώσεων: Επαφή με διαφορετικά είδη κειμένων και πολιτισμών.
  5. Προώθηση της δημιουργικότητας: Ενθάρρυνση της φαντασίας και της δημιουργικής γραφής.
  6. Καλλιέργεια της κοινωνικής και συναισθηματικής νοημοσύνης: Ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και της κατανόησης μέσω της λογοτεχνίας.

Τα παιδαγωγικά αποτελέσματα αφορούν την επίδραση της εκπαίδευσης στην ανάπτυξη των μαθητών. Ορισμένα βασικά παιδαγωγικά αποτελέσματα περιλαμβάνουν:

  1. Ανάπτυξη κριτικής σκέψης: Οι μαθητές μαθαίνουν να αναλύουν και να αξιολογούν πληροφορίες.
  2. Βελτίωση γλωσσικών δεξιοτήτων: Ενίσχυση της γραπτής και προφορικής έκφρασης.
  3. Κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη: Καλλιέργεια ενσυναίσθησης και συνεργασίας.
  4. Αυτονομία στη μάθηση: Ενίσχυση της ικανότητας των μαθητών να μαθαίνουν ανεξάρτητα.
  5. Προώθηση της δημιουργικότητας: Ενθάρρυνση της φαντασίας και της καινοτομίας.

Η χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στη φιλαναγνωσία μπορεί να ενισχύσει την αναγνωστική εμπειρία και να προωθήσει την αγάπη για το διάβασμα. Ορισμένες βασικές εφαρμογές περιλαμβάνουν:

  1. Διαδραστικά εργαλεία: Χρήση εφαρμογών όπως το Smart Notebook και Kahoot για τη δημιουργία δραστηριοτήτων φιλαναγνωσίας σε διαδραστικούς πίνακες.
  2. Ψηφιακές βιβλιοθήκες: Πρόσβαση σε ηλεκτρονικά βιβλία και εκπαιδευτικό υλικό μέσω διαδικτυακών πλατφορμών.
  3. Εκπαιδευτικά λογισμικά: Ανάπτυξη εφαρμογών που ενισχύουν την αναγνωστική κατανόηση και την κριτική σκέψη.

Με τον κ. Ξαφάκο επίσης είδαμε video για την πανίδα και ζωγραφίσαμε έναν ήρωα-ζωάκι του βιβλίου του.

Στις 2 Απριλίου που είναι η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, μάθαμε για τον Hans Christian Andersen από το διαδίκτυο και με την διαδικτυακή πλατφόρμα Kahoot γνωρίσαμε, με παιγνιώδη τρόπο, τίτλους και ήρωες άλλων βιβλίων διαφόρων παιδικών συγγραφέων.

Αφού διαβάσαμε τα βιβλία “Πετάνε οι αρουραίοι;”, “Κουταβομπελάδες” και “Ο πύργος της Λίζας” από τις εκδόσεις “ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ”, απαντήσαμε στα ερωτηματολόγια, κάναμε τις δραστηριότητες και λάβαμε το αναμνηστικό της συμμετοχής μας!

Παγκόσμια ημέρα ψυχικής υγείας

Η ψυχική υγεία των παιδιών αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για τη σχολική προσαρμογή, την κοινωνική αλληλεπίδραση και τη μαθησιακή διαδικασία.  Η πραγματοποίηση δράσεων συμβάλλει στην κατανόηση της παιδικής ψυχικής υγείας, στην κατανόηση της συμπεριφοράς των μαθητών, στην πρόληψη ψυχικών δυσκολιών και υποστηρίζει τη δημιουργία ενός ασφαλούς, συμπεριληπτικού και ενισχυτικού μαθησιακού περιβάλλοντος, εστιάζοντας σε μοντέλα που έχουν ιδιαίτερη εφαρμογή στο  περιβάλλον αυτό.

Το οικολογικό μοντέλο του Bronfenbrenner και το βιοψυχοκοινωνικό πλαίσιο ενισχύουν την αντίληψη του παιδιού ως ολότητα που επηρεάζεται από πολλαπλά συστήματα. Οι θεωρίες του Freud και του Erikson αναδεικνύουν τη σημασία της συναισθηματικής ανάπτυξης, η θεωρία του δεσμού (Bowlby, Ainsworth) τονίζει τη σημασία των ασφαλών σχέσεων, ενώ οι θεωρίες του Piaget και του Bandura προσφέρουν πρακτικά εργαλεία για την κατανόηση της συμπεριφοράς και της μάθησης στην τάξη καθώς και έξω από αυτήν.

Η γνώση αυτών των θεωριών είναι ουσιώδης γιατί μπορεί να λειτουργήσει ως βάση για συνεργασία με ειδικούς ψυχικής υγείας και για την ολιστική υποστήριξη του παιδιού μέσα στο σχολείο.

ΨΥ1
ΨΥ2

Δίκτυο Συναισθηματικής Αγωγής

Συμμετέχοντας στο δίκτυο συναισθηματικής αγωγής της κ. Ελισάβετ Φράγκου 2023-24.

Διαβάστε και δείτε τις φωτογραφίες που υπάρχουν στις παρακάτω διαφάνειες που αφορούν στις δράσεις που κάναμε.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
12
13
14
15
16
17
18

Βιβλία σε ρόδες από τη Β΄ τάξη

Τα “Βιβλία σε ρόδες” ήρθαν και φέτος στο Σχολείο μας με θεματική τη φιλία η οποία είχε άμεση σχέση με την Α΄ θεματική των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που συμμετέχει η Β΄ Δημοτικού. Τα παιδιά υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό τα βιβλία, τα ξεφύλλισαν και διάλεξαν μερικά για να διαβάσουν. Με την ποικιλία πληροφοριών και ερεθισμάτων, αναπτύχθηκε η κριτική σκέψη, καλλιεργήθηκε η αισθητική τους και οι μορφές επικοινωνίας. Η χαρά τους ήταν φανερή, αφού τα διάβασαν με ενθουσιασμό και ζωγράφισαν διάφορες εικόνες απ΄ αυτά.