Παγκόσμια ημέρα ψυχικής υγείας

Η ψυχική υγεία των παιδιών αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για τη σχολική προσαρμογή, την κοινωνική αλληλεπίδραση και τη μαθησιακή διαδικασία.  Η πραγματοποίηση δράσεων συμβάλλει στην κατανόηση της παιδικής ψυχικής υγείας, στην κατανόηση της συμπεριφοράς των μαθητών, στην πρόληψη ψυχικών δυσκολιών και υποστηρίζει τη δημιουργία ενός ασφαλούς, συμπεριληπτικού και ενισχυτικού μαθησιακού περιβάλλοντος, εστιάζοντας σε μοντέλα που έχουν ιδιαίτερη εφαρμογή στο  περιβάλλον αυτό.

Το οικολογικό μοντέλο του Bronfenbrenner και το βιοψυχοκοινωνικό πλαίσιο ενισχύουν την αντίληψη του παιδιού ως ολότητα που επηρεάζεται από πολλαπλά συστήματα. Οι θεωρίες του Freud και του Erikson αναδεικνύουν τη σημασία της συναισθηματικής ανάπτυξης, η θεωρία του δεσμού (Bowlby, Ainsworth) τονίζει τη σημασία των ασφαλών σχέσεων, ενώ οι θεωρίες του Piaget και του Bandura προσφέρουν πρακτικά εργαλεία για την κατανόηση της συμπεριφοράς και της μάθησης στην τάξη καθώς και έξω από αυτήν.

Η γνώση αυτών των θεωριών είναι ουσιώδης γιατί μπορεί να λειτουργήσει ως βάση για συνεργασία με ειδικούς ψυχικής υγείας και για την ολιστική υποστήριξη του παιδιού μέσα στο σχολείο.

ΨΥ1
ΨΥ2