Ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning

Το σχολικό έτος 2023 – 2024, συμμετείχαμε σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning με τίτλο:

Man and Machines.

Τα σχολεία με τα οποία συνεργαστήκαμε ήταν:

  • Σχολείο  JU OŠ Osman Nuri Hadžić – Βοσνία Ερζεγοβίνη  
  • Σχολείο Primary School of Vasilikos Zakynthos
  • Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας “Γιάννης Σκαρίμπας”
  • ZŠ Dr. E. Beneše Praha, Czech Republic
  • Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών (Μαράσλειο)

Περίληψη έργου

Η συμβολή της μεθόδου Steam έγκειται στην επιστημονική μέθοδο, καθώς διδάσκει στους μαθητές να σκέφτονται με πειθαρχημένο και ορθολογικό τρόπο, δηλαδή να σκέφτονται και να ενεργούν επιστημονικά. Έτσι, μεταξύ των πολλαπλών πλεονεκτημάτων της εκπαίδευσης Steam είναι ότι οι μαθητές μαθαίνουν την επιστήμη δημιουργικά ενώ η τέχνη συνδυάζεται με τη δημιουργικότητα και την καινοτομία. Με αυτόν τον τρόπο, η εκπαίδευση Steam συνδέεται στενά με τις ιδέες και την έρευνα για την ενοποίηση των τεχνών και συχνά εφαρμόζεται μέσω της σχεδιαστικής σκέψης.

Στόχοι του έργου

Μέσα από το έργο προσπαθήσαμε να παρακινήσουμε τους μαθητές μας να γνωρίσουν τον κόσμο του Steam και να δημιουργήσουν ρομποτικές κατασκευές. Επίσης να εξοικειωθούν με τη χρήση των νέων τεχνολογιών.

  • Εκμάθηση προγραμματισμού: Οι μαθητές μπορούν να μάθουν βασικές αρχές προγραμματισμού χρησιμοποιώντας ρομπότ.
  • Επίλυση προβλημάτων: Οι μαθητές μπορούν να αναπτύξουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων προγραμματίζοντας ρομπότ για να εκτελούν συγκεκριμένες εργασίες.
  • Δημιουργικότητα: Οι μαθητές μπορούν να σχεδιάσουν και να δημιουργήσουν διάφορες λειτουργίες για τα ρομπότ τους.
  • Συνεργασία: Οι μαθητές μπορούν να συνεργαστούν σε ομάδες με άλλα σχολεία στην Ελλάδα και την Ευρώπη για να λύσουν προβλήματα και να δημιουργήσουν μαζί.
  • Ενθαρρυντική επιστημονική προσέγγιση: Η ρομποτική μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να αναπτύξουν επιστημονική σκέψη και προσέγγιση στην επίλυση προβλημάτων.
  • Ενδιαφέρον για την τεχνολογία: Η ρομποτική μπορεί να ενθαρρύνει το ενδιαφέρον των μαθητών για την τεχνολογία και την επιστήμη.

Το θέμα και οι στόχοι του έργου συνδέονταν στενά με το Πρόγραμμα Σπουδών. Η παιδαγωγική μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν η συνεργατική με ισότιμη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών (συνεργατική μάθηση). Ο ρόλος των δασκάλων ήταν συμβουλευτικός και οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά στη διαδικασία. Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας έκανε τις νέες πληροφορίες πιο ενδιαφέρουσες και ελκυστικές.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Συμπερασματικά, το συνεργατικό πρόγραμμα eTwinning “Man and Machines” επέτρεψε σε εμάς, μαθητές και δασκάλους, να δημιουργήσουμε μια βαθιά φιλία μεταξύ μας, να βελτιώσουμε τις δεξιότητές μας στη χρήση της αγγλικής γλώσσας, να μάθουμε να χρησιμοποιούμε πολλά νέα εργαλεία web2.0 και επιπλέον κατάφερε να αποκτήσουν οι μαθητές νέες τεχνολογικές δεξιότητες στον προγραμματισμό ρομπότ.

MAN AND MACHINES 3
Δημιουργώντας ένα ρομποτικό χέρι.
MAN AND MACHINES 2
Προγραμματίζοντας το ρομποτικό χέρι.
Screenshot 2
Επινοώντας το υποψήφιο λογότυπο
του προγράμματος.