Στις 7 Απριλίου 2025, μαθητές της Α’ και ΣΤ’ τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν με επιτυχία στο Φεστιβάλ Ρομποτικής που πραγματοποιήθηκε στα Γιαννιτσά. Στο πλαίσιο του φεστιβάλ, παρουσιάστηκε ένα αξιόλογο συνεργατικό έργο μαθητικής ομάδας με τίτλο: Από την Ιδέα στην Πραγματικότητα μέσω STEAM: Η Κατασκευή ενός Ρομποτικού χεριού με Spike Prime, το οποίο αποδεικνύει την καινοτόμο προσέγγιση του σχολείου μας στην εκπαίδευση STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Mechanics).
Το έργο ξεκίνησε με μια εισαγωγική δραστηριότητα για τους μαθητές της Α’ τάξης, οι οποίοι κατασκεύασαν ένα έγχαρτο μοντέλο χεριού με κινούμενα δάχτυλα μέσω λεπτών σχοινιών, αποκτώντας έτσι μια πρώτη κατανόηση της ανθρώπινης κίνησης.
Αξιοποιώντας αυτή την εμπειρία ως πηγή έμπνευσης, οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης ανέπτυξαν ένα διεπιστημονικό project που συνδύασε αρμονικά την Τέχνη, την Τεχνητή Νοημοσύνη και την Τεχνολογία. Στο αρχικό στάδιο, οι μαθητές μελέτησαν την απεικόνιση και τη σημασία του χεριού-βραχίονα σε διάφορες μορφές τέχνης, όπως τη λογοτεχνία και τις εικαστικές τέχνες. Στη συνέχεια, στο μάθημα των Αγγλικών, δημιούργησαν πρωτότυπα ποιήματα και ακρωνύμια, τα οποία αποτέλεσαν το υλικό για τη σύνθεση μιας σχετικής αφίσας.
Ένα πρωτοποριακό στοιχείο του έργου ήταν η χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης για την μελοποίηση των ποιημάτων των μαθητών, προσδίδοντας μια ηχητική διάσταση στις δημιουργίες τους. Στο τελικό στάδιο, οι μαθητές προχώρησαν στην κατασκευή ενός λειτουργικού ρομποτικού χεριού, αξιοποιώντας το ρομποτικό πακέτο Spike Prime και την πλακέτα micro:bit. Μέσω προγραμματισμού, κατάφεραν να ελέγξουν την κίνηση των δαχτύλων του ρομποτικού χεριού, τα οποία ήταν κατασκευασμένα από Lego.
Ο κύριος στόχος αυτής της δραστηριότητας ήταν η ουσιαστική ενίσχυση της διεπιστημονικότητας και της διαθεματικότητας της γνώσης, προωθώντας τη συνεργασία μεταξύ της Επιστήμης, της Μηχανικής, της Τέχνης και της Τεχνολογίας, σύμφωνα με το παιδαγωγικό μοντέλο STEAM.
Η συμμετοχή των μαθητών μας στο Φεστιβάλ Ρομποτικής και η παρουσίαση αυτού του καινοτόμου έργου αποτελεί μια σημαντική επιτυχία για το σχολείο μας. Αναδεικνύει την ικανότητα των μαθητών μας να συνδυάζουν διαφορετικές επιστημονικές και καλλιτεχνικές περιοχές, να αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη και τη δημιουργικότητά τους, και να εφαρμόζουν τις γνώσεις τους στην πράξη.




